9 найбільших наукових обманів, про які вам могли розповідати в школі

У дивовижних наукових відкриттів немає меж. Завдяки науці було виявлено багато цікавих фактів, як на нашій планеті, так і за її межами. Ми є проміжним поколінням, яке вже пожинає вирощені наукою плоди, але наступним за нами поколінням пощастить ще більше.

Незважаючи на всі дивовижні винаходи і відкриття, є деякі помилкові відомості, які могли бути використані нам ще в школі. Я склав список з десяти таких фактів, які є найбільшими науковими обманами. Прочитайте цей список з десяти фактів жахливої наукової брехні.

9. Кажани сліпі

Швидше за все, ви пам’ятаєте уроки, на яких ваші вчителі розповідали про те, що кажани нічого не бачать. Але це помилкове твердження. Цей обман заснований на факті, що кажани сприймають розташування предметів навколо себе за допомогою сонарів. Це властивість багатьох видів тварин – сприймати розташування предметів за допомогою відлуння від звуків, які вони самі видають. Біосонари – це природні сонари. Насправді у кажанів є очі, і вони бачать предмети, але вони не використовують зір в якості основного засобу для сприйняття розташування предметів у просторі. Ця особливість будови організму кажанів дозволила багатьом вченим назвати їх сліпими, але це помилкове твердження.

8. Вуглекислий газ токсичний і шкідливий
для навколишнього середовища

Ви не раз чули заклики до зниження споживання і виробництва двоокису вуглецю і порятунку нашої планети від глобального потепління, а також багато інших тверджень про негативний вплив на навколишнє середовище двоокису вуглецю, про його токсичність і шкідливість. Але я дізнався, що це не є достовірним фактом. Забруднення обумовлено не CO2. 80% атмосфери заповнені іншими газами, такими як азот. А якщо вміст азоту в атмосфері досягне 100%, то наше здоров’я піддасться дуже великій небезпеці. Вуглекислий газ необхідний для життя на Землі, і якби його не було, то і життя було б неможливе. Вуглекислий газ необхідний рослинам для гарного росту. Насправді в забрудненні навколишнього середовища винні токсичні домішки, які викидаються під час виробництва разом з CO2.

7. Всі люди різні

Кожен з нас думає, що відрізняється від всіх інших. Нас так колись навчили. Але недавно проведені дослідження показали, що всі люди однакові, оскільки їх поведінка і дії в різних ситуаціях буде однаковою. Міф про те, що всі ми різні завоював наші уми завдяки школі. Так, у нас може бути абсолютно різна зовнішність, але поведінкові атрибути і реакції у всіх нас однакові, якщо однакові умови для їх прояву. Було проведено безліч експериментів, метою яких було довести правомірність міфу про те, що всі ми різні, але результати завжди вказували на те, що це всього лише міф.

6. Людський мозок має п’ять почуттів

У школі всі ми вивчили, що у людини є п’ять почуттів, тому ми в цьому ніколи не сумнівалися. Це щось більше, ніж просто ще один науковий обман. Мозок людини має більше, ніж п’ять почуттів. Кількість почуттів може бути різною – від 9 до 20. Стара теорія свідчить, що у людини є всього п’ять почуттів: зір, нюх, смак, дотик і слух. Теорія, висунута сучасними вченими і дослідниками, наполягає, що людський організм має також й інші почуття: рівновага і швидкість, здатність відчувати біль, відчуття власного положення в просторі і відчуття тепла. Але цей перелік не обмежується лише переліченими вище почуттями і може також включати в себе відчуття висоти, відчуття свербіння, відчуття часу, відчуття голоду і багато інших.

5. Для того щоб бути здоровим, потрібно пити 8 склянок води щодня

Всім відомо, що для життя потрібно пити воду. Нас привчили пити, щонайменше, 8 склянок води в день. Але реальність трохи відрізняється від того, що нам вселили. Не обов’язково пити вісім склянок води в день. Для того щоб не зневоднювати організм, ми можемо пити й інші рідини, також є овочі і фрукти. Зафіксовані факти, коли люди не мали можливість пити воду протягом декількох місяців і залишалися живі. Замість води вони їли соквиті фрукти чи овочі.

4. Велику китайську стіну видно на Місяці

У шкільні роки я часто натикався на інформацію, що Велика китайська стіна – це єдина створена людиною споруда, яку видно на Місяці. Цей міф не було підтверджено ні астронавтами «Аполлона», ні космонавтами орбітальних кораблів. На зроблених з космосу знімках Землі немає ні найменшого натяку на зображення Великої китайської стіни. Але, тим не менш, на таких фотографіях видно вогні великих міст. Чутка про те, що Велика китайська стіна видно на Місяці, був придуманий письменником Річардом Халлибертоном, але пізніше його спростував американський астронавт Джей Епт.

3. Чорні діри всмоктують все, що знаходиться поруч з ними

У школі вчителі створили нам страшний образ чорної дірки, яка засмоктує в себе все, що знаходиться навколо неї. Такий образ чорної дірки суперечить дійсності. Чорні діри можуть всмоктувати предмети, але це не обов’язкова їх властивість. Внаслідок вибухових процесів в чорній дірі відбувається загибель зірок. Рівень гравітаційної енергії і маси стають там дуже низьким. Тільки на поверхні чорної діри гравітаційне поле сильне, що і стало причиною цієї помилки.

2. Зміна часів року обумовлена наближенням Землі до Сонця

Нас навчили, що пори року змінюються з літа на осінь, з зими на весну залежно від того, до якої міри близька та чи інша частина Земної кулі до Сонця. Це помилкова думка. Насправді в деяких місцях настає літо, коли відстань від Сонця до Землі збільшується. Нове наукове дослідження показало, що причиною зміни пір року є кут Земної осі по відношенню до Сонця. Земля отримує більше сонячної радіації, в тих місцях, де перпендикулярна сонячним променям, що і зумовлює зміну пір року. Це дослідження довело, що на клімат впливає не відстань між Сонцем і Землею, а кутовий рух Землі навколо своєї осі.

1. Ньютон відкрив закон тяжіння завдяки яблуку

Це найцікавіша історія з усіх почутих мною за час навчання в школі. Нас вчили, що на голову Ісаака Ньютона впало яблуко і завдяки цьому він відкрив закон тяжіння. В дійсності сам Ньютон нікому ніколи не розповідав таку історію і вона отримала поширення через кілька десятиліть після відкриття закону тяжіння. Це найбільший науковий обман, який був розказаний нашими шкільними вчителями. Але ця історія додала до серйозного наукового відкриття розважальний компонент.