Помідорна техніка управління часом

Цей спосіб управління часом був розроблений Франческо, коли він був ще студентом і намагався підвищити свою успішність. Для цьоо він використовував різні методики для управління часом.

У результаті з’явився підхід, що одержав широку популярність у всьому світі. У назві техніки використовується помідор, тому що автор застосовував кухонний таймер у вигляді помідора (як на картинці) для вимірювання часу.

Спочатку я поставився з упередженням до цієї техніки. Поясню – чому.
В основі цієї методики лежить принцип 25 хвилинної роботи без переривань. Але через 25 хвилин ви зобов’язані перерватися на 5 хвилин. Інтервал 25 хвилин називається помідором.

І тут я подумав, а уявіть, що завдання займає всього 35 хвилин. Ви 25 хвилин її робили, потім на 5 хвилин відволіклися, потім повернулися до задачі, і ще у вас пішло хвилин 5 на те, щоб згадати думку, на якій ви закінчили – у підсумку на всю задачу у вас піде замість 35 – цілих 45 хвилин. Ось це мене і бентежило.

Однак ніхто ж не забороняв користуватися здоровим глуздом? Зрештою відпочивати все одно потрібно. Можливо після цієї 5-хвилинної перерви у вас з’явиться ідея, яка допоможе вирішити задачу за 3 хвилини?

Отже, після детального вивчення техніки, я зрозумів, що це дуже перспективний метод планування. І ви можете спробувати його самі.

Що дає «помідорна техніка»?

  1. Грамотне планування – ви обираєте тільки пріоритетні завдання, ви зможете прогнозувати, скільки часу займуть завдання.
  2. Ви контролюєте свої справи. Моніторинг та розподіл часу на завдання
  3. Концентрується увага (ви менше відволікаєтеся)
  4. Техніку використовують для аналізу продуктивності в кінці кожного дня.
  5. Накопичення інформації, яка допоможе вдосконалити наступний день

Основна ідея

Для того щоб почати користуватися методом, потрібні: список завдань, таймер, папір та ручка.

Основна ідея така:

  1. Формуємо чіткий перелік справ на сьогодні.
  2. Встановлюємо таймер на 25 хвилин.
  3. Працюємо над завданням, поки не задзвонить таймер. Після цього робимо відмітку про виконання роботи.
  4. Робимо 5-хвилинну перерву.
  5. Кожні 2 години робимо тривалу перерву на 15-20 хвилин.

У вас повинен бути загальний список справ, з якого ви вибираєте найбільш пріоритетні на сьогодні.

Ви працюєте над найбільш пріоритетними завданнями, завжди бачите поточний стан справ і розумієте, скільки часу йде на завдання.

Додаткові правила

  1. «Помідори» не можна ділити на частини.
  2. Завдання, тривалістю менше 1 «помідора», потрібно групувати по кілька в один «помідор».
  3. Якщо завдання займає більше 5-7 «помідорів», її треба ділити на декілька завдань.
  4. «Помідор» не можна переривати.
  5. Якщо все-таки треба перерватися, то потім починайте «помідор» спочатку.

Як це працює (детальний опис)

  • складається загальний список активних завдань;

Активні завдання

Найменування завдання
  • в загальний список завдань вибираються найбільш пріоритетні

Приклад завдань.

1. Написати статтю (максимум 3 помідори)
2. Намалювати логотип (максимум 4 помідори)
  • ставимо таймер на 25 хвилин і працюємо над першим завданням, не відволікаючись;
  • після сигналу таймера, ставимо «Х» навпроти завдання, над яким працювали;
  • відпочиваємо 5 хвилин, встановлюємо таймер на 25 хвилин і працюємо далі;
  • коли завдання зроблено – викреслюємо зі списку;
1. Написати статтю (максимум 3 помідори) ХХХ
2. Намалювати логотип (максимум 4 помідори)
  • кожні 4 «помідора» робимо тривалу перерву (20-30 хвилин).

Ось і все. Спробуйте, може ця техніка створена саме для вас.